Pašu audzināti jeb par iekšējo apmācību organizācijā

Biznesa psiholoģija Nr.21 Rūta Lūse, Jānis Gredzens Mācībām atvēlētā budžeta samazināšana šajā dižķibeles situācijā ir viena no pirmajām izmaksu samazināšanas iespējām gandrīz visās organizācijās. No vienas puses, tas ir pat labi, jo organizācijas, kurās nebija nopietnas, stratēģiskas un sistemātiskas pieejas darbinieku attīstībai un apmācībai un izpratnes par ... Lasīt vairāk


Ziloņa aplenkšana jeb nevienam nav monopola uz patiesību

Žurnāls "Kapitāls" Nr. 1 Deklans Ficsaimons Kad es bērnībā dzīvoju Londonā, man bija brilles par brīvu. Tās bija melnos rāmjos un neglītas, bet - par brīvu. Tajā laikā es to nezināju, bet tagad zinu, ka es dzīvoju tā sauktās sociāldemokrātijas apstākļos. Vizīte pie ārsta vai zobārsta bija par brīvu, tāpat arī visas operācijas slimnīcā, mācību grāmatas, sabiedriskās ... Lasīt vairāk


Vai es nopirkšu hamburgeru no kovboja?

Žurnāls "Kapitāls" Nr. 11 (23), 1999 Deklans Ficsaimons Daudzās Austrumeiropas valstīs kompānijas aizrautīgi vēlas apgūt modernā biznesa vadīšanas iemaņas. Pieprasījums ir liels. Bet kā kompānijām patiešām iegūt vērtīgas zināšanas? Vai firmas, kas ienāk Latvijā, lai pārdotu mācību kursus, ir vislabākās? Kāda ir Latvijas vietējo mācību firmu pied... Lasīt vairāk


Uzņēmums-nevis mašīna, bet organisms

Žurnāls "Kapitāls" Nr. 3 (27), 2000 Deklans Ficsaimons Pārmaiņām jāsākas ar pārmaiņām pašos vadītājos 1996.gadā mazā itāliešu restorānā Alma-Atā, Kazahstānā, satiku kādu aptuveni 35 gadus vecu blondu, muskuļotu bijušo Valsts drošības dienesta virsnieku. Viņam Maskavā bija sava firma, kas nodarbojās ar telekomunikāc... Lasīt vairāk


Kas notiek uzņēmumā?

Spring Valley Rūta Lūse Īss ieskats vadītājiem par to, kas ir organizācijas attīstība Vai uzskatāt, ka jūsu uzņēmumā viss ir vislabākajā kārtībā – biznesa mērķi sasniegti, darbinieki apmierināti? Brīnišķīgi! Tomēr, vai esat pārliecināti, ka izmantojāt visus iespējamos uzņēmuma resursus un potenciālu? Jū... Lasīt vairāk


Kur un kā notiek „īstā” lēmumu pieņemšana ?

Sadarbībā ar portālu Apollo 2004. gada aprīlis Rūta Lūse Runājot par lēmumu pieņemšanas procesu organizācijā, šoreiz neapskatīsim gadījumu, kad lēmumu pieņemšana organizācijā notiek, īpašniekam vai vadītājam vienpersoniski izsakot savu vienīgo un pareizo viedokli, bet kā lēmumu pieņemšana notiek grupas līmenī. Vairums ikdiena... Lasīt vairāk


Veselais temperatūru nemēra

Spring Valley, 2005. gada 26. janvāris Māris Millers Cilvēkam ir raksturīgi, ka par savu veselību viņš sāk nopietni rūpēties tad, kad ar to kaut kas vairs nav kārtībā. Reti kurš reizi gadā veic profilaktiskās apskates pie sava ģimenes ārsta. Redze tiek pārbauda tad, ja to prasa darba devējs vai ir vajadzīgs atjaunot medicīnisko izziņu autovadītāja tiesībām. Pie ... Lasīt vairāk


Kas ir Līderība?

Spring Valley sadarbībā ar interneta portālu Apollo, 2005. gada 14. aprīlis Ilze Čiščakova Runājot par līderību, daudz izmanto izcilo cilvēku pieeju — identificē galvenās personības iezīmes, lai izprastu, kas ir noteicošie faktori līdera rakstura izveidē, pēta izcilu personību un līderu autobiogrāfijas un mēģina tās kopēt. Ja organizācijām ir vajadzīgi līd... Lasīt vairāk


CRM kā jauns pārmaiņu izaicinājums uzņēmumā

Dienas Bizness, 2005. gada 1. jūnijs Kārlis Skuja CRM Consulting pārdošanas vadītājs Rūta Lūse, Spring Valley vadības attīstības direktore Mūsdienu mainīgajā biznesa vidē uzņēmumiem ir svarīgi operatīvi reaģēt uz arvien augošajām klientu vēlmēm un prasībām. CRM (Customer Relationship Management) jeb klientu attiecību vadības jautājums arvie... Lasīt vairāk


Kā jūsu uzņēmums mēra darbinieku attīstībā ieguldīto investīciju atmaksāšanos?

Dienas Bizness, 2005. gada 19. oktobris Dienas Bizness Karjera un Vadība, 2007. gada maijs Jānis Gredzens Vai ir iespējams izmērīt netveramas lietas? Iespējams, ka jā un nē, un galu galā, kāpēc gan tas ir jādara? Jūs teiksiet - muļķīgs jautājums, lai par to domātu. Tomēr ir lietas, kas liek aizdomāties. Patreizējā situācijā , kad darba devējiem... Lasīt vairāk


Cieņas, patiesuma un taisnīguma augstākie standarti

Komersanta Vēstnesis, 2006. gada 5. jūlijs Rūta Lūse Šodien tā vairs nav jauna atziņa: nav svarīgi, vai esat mazs, vidējs vai liels uzņēmums, jums jāpūlas arvien vairāk, lai klienti joprojām izvēlētos tieši jūsu produktu vai pakalpojumu, nevis dotos pie konkurentiem. Tātad ir neatlaidīgi jāstrādā, lai saglabātu savu klientu lojalitāti. ... Lasīt vairāk


Vispirms vajag precīzi noteikt mācību mērķus

Dienas Bizness, 2007. gada 18. janvāris Jānis Gredzens Galvenie jautājumi Jā, it kā triviāls jautājums, taču patiesībā ļoti svarīgs un sarežģīts un nav iespējams sagatavot visur lietojamu kritēriju sarakstu. Ar šo jautājumu sastopas ikviens uzņēmums, kurā domā par darbinieku attīstību un mācībām. Mācību izvēles jautājums ir pakārtots... Lasīt vairāk


Stresā jāmeklē līdzsvars

Dienas Bizness, 2007. gada 17. aprīlis Aelita Švītiņa Stresa teorijas pamatlicējs Hanss Seljē teicis: pilnīga brīvība no spriedzes ir nāve. Stress ir neizbēgama cilvēka dzīves sastāvdaļa, tas pat ir nepieciešams organisma normālai funkcionēšanai un veselības saglabāšanai. „Mēs dzīvojam un strādājam vidē, ku... Lasīt vairāk


Intervija ar NK Konsultāciju biroja direktoru N. Kalniņu - Projektu vadības jomas situācijas izpēte

Spring Valley, 2007. gada 16. augusts Crista Stefanescu Viens no uzņēmumu pārstāvjiem, ar ko tikās Spring Valley projektu vadības situācijas izpētes ietvaros, ir NK Konsultāciju biroja direktors un pieredzējis projektu vadītājs Neils Kalniņš. Viņš dalījās savā pieredzē un uzskatos par projektu vadības praksi Latvijā un projektu vadītāja profesiju. &Scaro... Lasīt vairāk


Vadītājs Kā coach

Biznesa psiholoģija, 2008. gada aprīlis Ilze Skuja Uzņēmuma vide pēdējos 10 gados ir radikāli mainījusies. Jauno tehnoloģiju, globalizācijas, konkurences un sabiedrības vispārējās attīstības dēļ pieaug arī uzņēmuma kompleksitāte un dinamika. Tādēļ nepieciešams apzināties resursus, kurus varētu vēl lietderīgāk izmantot produktivitātes paaugstināšanai. Viens no &s... Lasīt vairāk


Tavs darbs runā par tevi, ne tu pats. (Latviešu sakāmvārds)

BaReCa, 2008. gada jūnijs Ilze Čiščakova Ikvienam uzņēmumam un tā īpašniekam vai vadītājiem ir svarīgi, lai uzņēmums sasniegtu izvirzītos mērķus, izpildītu noteiktos uzdevumus, un tieši no darbiniekiem atkarīgs, vai ieceres un plāni īstenosies. Piemēram, es ar savu ģimeni dodos vakariņās uz kādu no Rīgas kafejnīcām vai restorāniem, kura mērķis ir piesaist... Lasīt vairāk


Neesam mēs Eiropai ne soli priekšā, ne aiz muguras

Portāls B2Binfo.lv, 2008. gada 8. jūlijs Jānis Gredzens Organizācijas attīstības centrs Spring Valley šogad martā nosvinēja savu 5 gadu jubileju. Spring Valley interneta mājas lapā ir teikts: “Mēdz teikt, ka vienīgā nemainīgā vērtība šodien ir pārmaiņas”. Tagad, kad apmācību tirgus, līdzīgi kā citas nozares Latvijā, sastopas ar pārmaiņām, aicinājām u... Lasīt vairāk


Kāpēc sapulces nav efektīvas?

Office Manager, 2008. gada novembris, Nr.45 Ilze Skuja Sapulces efektivitāti nosaka vairāki faktori. Galvenie iemesli, kādēļ sapulces nav efektīvas: sapulces vadītājs nepietiekami ir izskaidrojis sapulces mērķus, sapulces dalībniekiem nav skaidri sapulces mērķi, sapulces notiek darbiniekiem neizdevīgā laikā, ... Lasīt vairāk


Grupas dinamika

Office Manager, 2008. gada novembris, Nr.45 Ilze Čiščakova Organizācijās bieži runā par efektīvu sadarbību starp indivīdiem grupā un sadarbību starp dažādām grupām. Parasti to izsakām ar vārdiem: „Mēs esam laba komanda! Mums ir laba sadarbība!” Taču nereti, krietni klusākā balsī, varam dzirdēt secinājumus, piemēram: „Mūsu sadarbība nav tik laba, komun... Lasīt vairāk


Standarti ne vienmēr ir pareizi

Dienas Bizness, 2008. gada 21. novembris, Nr.224 Rūta Lūse Galvenais lietišķo sarunu mērķis – kā apmierināt savas intereses, nesabojājot attiecības ar otru pusi vai citām iesaistītajām pusēm, nenododot savas intereses, saka Organizācijas attīstības centra Spring Valley vadības attīstības direktore Rūta Lūse. Viņa atzīmē, ka šodien diezgan gr... Lasīt vairāk


Būt īstajā vietā

Biznesa Psiholoģija, 2009. gada februāris - marts Russel Connor Viens no svarīgākajiem vadības darba aspektiem ir novērtēt un nodrošināt katra darbinieka potenciāla atbilstību noteikta amata prasībām. Savukārt, šis aspekts cieši saistīts ar citām ļoti svarīgām lietām uzņēmumā – motivāciju, darba kvalitāti, resursu taupīšanu un efektīvu izmant... Lasīt vairāk


Kāda ir līdera loma biznesa attīstībā šodien?

Portāls B2Binfo.lv, 2009. gada 12. maijā Rūta Lūse "Manuprāt, Latvija jau ir ļoti bagāta ar uzņēmējiem – līderiem. Var tikai apbrīnot un lepoties ar jau pieredzējušiem līderiem, ar kādu pacietību, spītību un gudrību šie līderi turpina iesākto. Var priecāties par jaunajiem līderiem, ar kādu enerģiju un radošumu viņi šajā nebūt ne ... Lasīt vairāk


Mācības organizācijā un biznesa rezultāti

Biznesa psiholoģija, 2009.gada augusts-septembris Nr.19 Rūta Lūse, Jānis Gredzens Šī brīža sarežģītajā ekonomiskajā situācijā ļoti daudzos uzņēmumos darbinieku mācību un attīstības jautājumi nav prioritāšu saraksta sākumā. No uzņēmumu vadības puses skatoties – pamatoti. Savukārt, no organizācijas attīstības aspekta skatoties, joprojām ‘jāatgādina, ka darbin... Lasīt vairāk


Par mācību efektivitātes novērtēšanu

Biznesa psiholoģija Nr.20 Rūta Lūse, Jānis Gredzens Mācību ieguvumu efektivitāte ir atkarīga no lineāras cēloņu ķēdes, ko veido vairāki aspekti: * veids, kā organizācijā nosaka mācību vajadzības un mērķus, * kā dalībniekiem paziņo par mācībām, * kā dalībnieki apmeklē mācības, * vai tiek nodrošināta mācīties veicinoša vide (vieta, ... Lasīt vairāk